31.01.2017

Львівщина у трійці областей за адмінпротоколами про порушення, що пов’язані з корупцією

Львівщина – третя область в Україні за кількістю складених адмінпротоколів про порушення, що пов’язані з корупцією.
 
Про це сьогодні, 30 січня, під час брифінгу повідомила заступник прокурора Львівської області Галина Борейко.
 
«Минулого року спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидіїкорупції – органи прокуратури, СБУ, Нацполіції – склали 268 адмінпротоколів про порушення, пов’язані з корупцією. Тобто, це третє місце по Україні після Донецької і Дніпропетровської областей», – повідомила Г. Борейко.
 
Вона зазначила, що найбільше таких протоколів складено щодо порушень обмеження сумісництва з іншою оплачуваною діяльністю, обмеження одержання подарунків, умов фінансового контролю, порядку врегулювання конфлікту інтересів, а також порушення обмеження щодо поширення інформації під час виконання службових обов’язків.
 
«За результатами цих протоколів 232 посадовці визнано винними і притягнено до відповідальності. Це друге місце по Україні», – додала заступник прокурора і зазначила, суд наклав штрафи на винних осіб загальною сумою у понад 400 тис. грн, конфіскував понад 100 тис. грн доходів, отриманих посадовцями від іншої оплачуваної діяльності. Вона уточнила, що розмір штрафів становить від 1700 до 6800 грн.
 
Галина Борейко повідомила, що із всіх складених протоколів 18 справ закрито через малозначність порушення, 10 – через закінчення строків давності, 10 – через відсутність складу адміністративного правопорушення.
 
Вона додала, існують проблеми із закриттям адміністративних справ за строками давності. Згідно із кодексом України, адміністративне стягнення за вчинення порушення, пов’язаного з корупцією, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше ніж через три роки з моменту його вчинення. Прокуратура Львова вважає моментом виявлення правопорушення момент складення протоколу, адже саме тоді встановлюють, що в діях особи є склад правопорушення. Однак суди вважають, що моментом виявлення правопорушення є момент, коли правоохоронний орган дізнався про можливе вчинення правопорушення.
 
«Зокрема, це відібрання пояснень у потенційного правопорушника, але цей факт не означає вчинення порушення. Крім цього, збирання документів не свідчить про те, що виявлено порушення», – заявила Галина Борейко і додала, що законодавством не передбачено кримінальної відповідальності за неправдиві пояснення потенційним правопорушником.
 
Говорячи про закриття справ через малозначність, заступник прокурора повідомила, що орган може звільнити порушника від відповідальності, обмежившись зауваженням.
 
«Оскільки відповідна стаття не містить чіткого переліку порушень, які можуть бути малозначними, це питання вирішується індивідуально. Коли суди приймають таке рішення, вони беруть до уваги особу порушника, його майновий стан, пом’якшувальні обставини. Коли приймає рішення прокурор, то він вважає, що такі адмінпорушення не можуть бути малозначними», – пояснила Галина Борейко.
 
«Є така проблематика на Львівщині, що апеляційні скарги повертають прокурорам, оскільки вважають, що вони не мають права оскаржувати рішення судів першої інстанції. Зазначу, така позиція не виправдана, з урахування різних моментів, – додала вона. – Ми вважаємо це порушенням конституційної засади судочинства рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом».
Інформаційне агентство “ZIK”30/01/2017

кількість переглядів: 359