Про порядок розгляду звернень громадян
прокуратурою Львівської області

При розгляді звернень працівники прокуратури області керуються Конституцією України від 28.06.1996 (№254к/96-ВР), Законом України “Про прокуратуру” від 14.10.2014 (№1697-VII), Законом України “Про звернення громадян” від 02.10.1996 (№393/96-ВР), Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому в органах прокуратури України, дія якої продовжена наказом Генерального прокурора України №430 від 30.12.2015 «Про організацію діяльності органів прокуратури України з особистого прийому, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації»

 

Вимоги до звернення
(відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»):

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.

Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

  Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

Звернення про надання безоплатної правової допомоги розглядаються в порядку, встановленому законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.

 

Розгляд звернень.

У разі отримання звернень, поставлені питання в яких не відносяться до компетенції органів прокуратури, вони в 5-денний термін направляються за належністю до інших органів державної влади, контролюючих органів, судів тощо.

У таких випадках при прийняття рішення письмово повідомляється заявнику.

Законом України “Про звернення громадян” визначено, що дія цього Закону не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним та законодавством про захист економічної конкуренції.

Звернення, які прийняті до провадження прокуратурою області, вирішуються впродовж місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення та перевірки, – не пізніше п’ятнадцятиденного терміну.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, прокурором або заступником прокурора строки розгляду звернень продовжуються (але не більше ніж до 45 днів) з обов’язковим повідомленням заявника.

Скарги на дії (бездіяльність) і рішення органів дізнання, слідчих і прокурорів, пов'язані з досудовим слідством у кримінальних справах, а також на вироки, рішення, ухвали, постанови судів перевіряються в порядку та межах повноважень, передбачених відповідно кримінальним, цивільним або господарським процесуальним законодавством та рішеннями Конституційного Суду України.

 

Здійснення особистого прийому.

Відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» в прокуратурі області організовано особистий прийом громадян. Прийом громадян, представників державних і громадських організацій, а також інших осіб здійснюється працівниками відділу організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів (у разі необхідності - за участю галузевих підрозділів) за попередньою перевіркою документів, що засвідчують особу, яка звернулась на прийом, щоденно з 9.00 год. до 18.00 год. (у п’ятницю - до 16.45 год.), обідня перерва з 13.00 год. до 13:45 год.

У вихідні та святкові дні прийом громадян здійснюється відповідно до графіку чергування в органах прокуратури області.

 

 


ЗРАЗОК
(звернення, заяви, клопотання, скарги, пропозиції)

 

 

Прокурору Львівської області
Прізвище, ім’я, по-батькові заявника місце проживання,
контактний телефон (за бажанням)

 

 

ЗВЕРНЕННЯ

(заява, клопотання, скарга, пропозиція)

 

Зміст питання ______________________________________________________________

Суть прохання до прокурора  _________________________________________________

 

 

 

 

Дата                                                                                                                                 підпис